Werkervaring op doen met vakantiewerk in het buitenland is een te gekke experience! Hieronder lees je de ervaringen van voorgangers! Ben je na het lezen enthousiast geworden? Check dan de vacatures of laat jouw cv achter en doe ook werkervaring op met vakantiewerk in het buitenland!

Vakantiebaan Frankrijk

“Dit jaar had ik 4 maanden lang een vakantiebaan in Frankrijk. In deze periode heb ik gewerkt en gewoond  in het prachtige Chateau de Blomac. Toen ik in Mei arriveerde was het weer een flinke tegenvaller, maar des te warmer was het ontvangst. Jacqueline, Fred en Sjoerd zijn ontzettend leuke, grappige en gulle mensen. Vanaf dag 1 werd ik meteen opgenomen in de familie en was er geen gebrek aan de Nederlandse gezelligheid. In de 2de week arriveerde een nieuw meisje. Wij hebben ontzettend lange werkdagen gemaakt met bruiloften (die elke keer weer fantastisch waren), maar wij hebben ook dubbel en dwars genoten van onze vrije dagen waarop we samen door heel Zuid-Frankrijk toerden. Van Collioure naar Beziers en alles wat ertussen lag.

Ik heb niet alleen een fantastische en leerzame werkervaring gehad met deze vakantiebaan in Frankrijk maar ook een nieuwe fantastische vriendin erbij gekregen. Het werk is pittig en je maakt soms best lange dagen. Je wordt echter beloond met zoveel dankbaarheid en gulheid van zowel de gasten als van Jacqueline, Fred en Sjoerd dat het zich zeker loonde. De laatste 2 maanden was het vooral toeristisch werk, hele gezellige Table d’Hôtes met gasten en de andere meiden gehad. De dochters van Jacqueline en Fred zijn ook echt hele toffe meiden, en dan begin ik niet eens over hun kleinzoon. Geloof mij, na 4 maanden was ik helemaal gek van het zoontje van Sjoerd. Tip voor alle meiden die volgend jaar willen werken in het chateau: laat je niet afschrikken door de taal of weinig ervaring. Je kan alles leren zolang je het zelf wil.”

Animatiewerk in Spanje

Judith deed in 2019 via Wereldwerk animatiewerk in Spanje. Haar evraring met haar eerste werkdag vind je hieronder! Benieuwd naar haar hele verhaal? Bezoek dan haar Blog

“Mijn eerste werkdag zit erop. Ik mocht vandaag om 10u beginnen in de Tinet Club. Dit is een soort miniclub waar de kinderen van alles kunnen doen. Van knutselen tot spelletjes spelen etc, echt animatiewerk dus! Toen de Tinet Club klaar was ben ik met mijn collega’s naar het strand gereden en hier hebben we met een aantal collega’s van het restaurant wat gegeten. Natuurlijk aten zij in Spanje (echte Spanjaarden) allemaal paella, maar omdat ik niet van paella houd bestelde ik een salade. Het was erg gezellig, maar iedereen praatte grotendeels Spaans wat ik niet echt kon volgen. Na dit uitje zijn we weer naar de camping gereden en waren we net op tijd aanwezig voor de miniclub. Na de miniclub had ik alleen een activiteit, maar hier kwamen vier belgische jongens op af, maar na 3 seconden kregen zij te horen dat ze gingen eten. 🙁 Na deze activiteit had ik vrij en heb ik zitten videochatten met mijn gezin. Zij wilde namelijk graag weten hoe mijn eerste dag was. Om 22:00 was er nog een sport night waar ik even ben wezen kijken en nu ga ik lekker slapen”.

Animatiewerk Spanje

Werken in Frankrijk

Afgelopen zomervakantie ben ik 6 weken lang gaan werken in Frankrijk bij Chateau Cazaleres. Het was de eerste keer dat ik voor een langere tijd van huis wegging en vond dit best spannend! Ik vloog van Amsterdam naar Toulouse en werd daar opgehaald van het vliegveld, toen was het nog een uurtje rijden naar Daumazan Sur-Arize. Ik werd goed ontvangen bij het chateau door mijn collega’s, ik voelde mij er meteen thuis. Bij het chateau heb ik gewerkt in de poolbar (snackbar) en als gastheer in het restaurant.

Ik voelde mij meteen op mijn gemak omdat er veel Nederlanders verbleven op het park. Zes dagen per week werkten we hard, maar het was mij het allemaal waard! Wanneer je vrij was kon je met collega’s lekker chillen bij het zwembad of je ging er op uit bijvoorbeeld naar de stad Toulouse of omgelegen dorpjes of steden vlakbij Daumazan Sur-Arize.

Elke maandag was er een gezellige markt met eetkraampjes en elke woensdag een speciale eetavond. Bijvoorbeeld een Moules Fritesavond, Spareribsavond en een Paella-avond. Dat maakte werken in Frankrijk tot een leuke ervaring! Af en toe danste ik gezellig mee met het animatieteam die elke dag de ‘Happy Disco’ om 17:00 organiseerden.

Het was een klein maar leuk team en de samenwerking met het management verliep ook goed. Bij problemen etc. kon je altijd je ei bij hun kwijt. Ook werden er veel dorpsfeesten georganiseerd in de rondom gelegen dorpen en kon je daar lekker genieten van de Franse muziek. Ik vond het heel jammer dat ik weer naar huis toe moest. Ondanks het harde werken heb ik heel veel plezier beleeft met mijn collega’s en wou ik gewoon blijven!

Werken in Frankrijk op Chateau Cazaleres is zeker aan te raden!

Werken in Frankrijk

Vakantiewerk in Oostenrijk 2020 (Jara)

Na het behalen van mijn diploma wilde ik graag vakantiewerk in Oostenrijk doen. Via wereldwerk.eu ben ik terechtgekomen bij Camping Dachstein. In Oostenrijk kon ik aan de slag als campingmedewerker. We hadden goed contact van tevoren en ik kreeg alle informatie die ik nodig had. Eenmaal aangekomen ben ik hartelijk ontvangen door Inge, Niels en de hondjes. Het meisje waarmee ik samenwerkte was ook heel gezellig en we hebben een hele leuke tijd gehad.

Camping Dachstein is een kleineschalige camping en is mooi gelegen tussen de bergen. Het ligt op zo’n 1150 meter waardoor het zomers snel warm aanvoelt. Je kan er onder andere prachtige wandelingen maken en mountainbiken. Zeker een bezoek waard is ook de Dachstein; een gletsjer waar het gehele jaar sneeuw ligt. De Dachstein is bijna 3000 meter hoog.

Vakantiewerk in Oostenrijk was in dit geval erg afwisselend. Het was soms hard doorwerken maar wel altijd heel gezellig. Ook kregen we de ruimte om de omgeving te ontdekken en zo hebben we de mooiste plekjes gezien en heel veel gewandeld in dit mooie dorp! Ik heb een geweldige zomer gehad bij Camping Dachstein en ik denk er nog vaak aan terug. Vakantiewerk in Oostenrijk is zeker een aanrader!

Vakantiewerk Oostenrijk

Vakantiewerk in Duitsland saai? Zeker niet!

Vakantiewerk in Duitsland saai? Ik dacht het niet! Na twee campingbaantjes in Frankrijk, o.a. ook via Wereldwerk, besloot ik Duitsland ook een kans te geven. Daar ben ik gaan werken als receptioniste op Camping Holländischer hof aan de Moezel. Ik werd positief verrast: Middeleeuwse kastelen, mooie natuur, de langste hangbrug van Duitsland, een comfortabele caravan, hardlopen tussen de wijnvelden en roze luchten bij het wakker worden. De wijnen uit Frankrijk hoef ik gelukkig ook niet te missen: in het drukke naseizoen draait alles hier om de wijn. Elke week bezoeken we met het team wel een wijnfeest, met de boot of voorin de bus gepromoveerd tot bus begeleider. Als het seizoen voorbij is kom ik hier vast nog wel een keer terug. D camping ligt namelijk maar 2 uur bij de Nederlandse grens vandaan!

De camping is onder Nederlands beheer en ligt tussen Cochem en Zell in de wijnprovincie Rheinland-Pfalz. Gemakkelijk te bereiken, slechts ca. 160 km van Heerlen vindt u ons op een schiereiland in de rivier de Moezel. Er zijn uitstekende sanitaire voorzieningen op de camping. Een goed gesorteerde winkel met Nederlandse en Duitse producten en een restaurant met een uitgebreide menukaart. Vakantiewerk in Duitsland is zeker een aanrader.

Vakantiewerk in Zweden; een geweldige zomer

Via wereldwerk.eu ben ik terecht gekomen bij Camping Tiveden waar ik een zomer mee vakantiewerk in Zweden heb gedaan. Want na het afronden van mijn studie wilde ik graag mee maken hoe het was om te werken in het buitenland. Ik werd heel hartelijk ontvangen door Hein en Marlies op de camping en daardoor voelde ik me al snel thuis. Camping Tiveden ligt centraal in Zweden tussen de grote meren Vänern en Vättern. Nabij het Nationaalpark Tiveden, een oeroud bosgebied , onaangetast door mensen, met waardevolle natuur. Het team was gezellig en voelde eigenlijk als een grote familie. Het vakantiewerk als campingmedewerker was afwisselend, wat ervoor zorgde dat niet elke dag hetzelfde was. Zo werkte ik in de schoonmaak, maar ook in het restaurant. Het was soms hard doorwerken, maar gelukkig was er ook altijd ruimte voor gezelligheid. In mijn vrije tijd heb ik ook onwijs leuke dingen kunnen doen in Zweden. Zoals het verkennen van het nabijgelegen nationaal park Tiveden, kanoën, plaatsjes bezoeken en op elandsafari. Al met al heb ik een geweldige zomer gehad bij Camping Tiveden die ik zeker niet had willen missen en zou vakantiewerk in Zweden zeker aanraden.”

Lijkt het jou ook leuk om vakantiewerk in Zweden te doen, check dan even de pagina met vakantiewerk in het buitenland. Zit er geen vacature voor je tussen, upload dan jouw cv en wellicht vinden wij voor jou de ideale vakantiebaan!

Vakantiewerk Zweden

Werken in Oostenrijk; veel wandelen en hard werken

Afgelopen zomer (2020) ben ik last minute nog gaan werken in Oostenrijk op Camping Dachstein bij Inge en Niels. Ik werd met open armen ontvangen en we hebben samen dan ook heel wat mooie herinneringen gemaakt. Als campingmedewerker is het hard werken maar ik heb ook veel geleerd en mogen ontdekken van de omgeving.

De camping is kleinschalig en kijkt direct uit op de bergen. Het was dan stiekem ook wel een feestje om elke ochtend de gordijnen open te doen en naar buiten te kijken. Doordat we vooral in de ochtend en avond werkte konden we er in de middag vaak nog wel even op uit om de omgeving van Ramsau te ontdekken. Veel wandelingen waren goed vanaf de camping te doen maar het was dan ook zeker geen probleem om ons ergens af te zetten en elders een mooie wandeling te maken. Naast het wandelen was er ook nog de optie om de mountainbike te pakken en er op die manier even lekker er op uit te trekken. Kortom; het werken in Oostenrijk was een ervaring om nooit meer te vergeten ♥

Lijkt het jou ook leuk om te werken in Oostenrijk? Of ergens anders? Bekijk dan de openstaande vacatures of upload jouw cv en dan vinden wij jouw ideale vakantiebaan!

Vakantiewerk Oostenrijk

Vakantiewerk in Frankrijk door Susanne

In 2012 deed ik voor het eerst vakantiewerk in Frankrijk op Camping L`Ardéchois. Vanaf het eerste moment voelde ik me er thuis. Een plek ver van de grote stad, omringd door prachtige natuur en met het echte Zuid-Franse klimaat. Doordat het een kleinschalige familiecamping is, werk je in een klein hecht team met alleen maar jonge Nederlandse collega`s. Mensen waar je niet alleen mee werkt, maar vooral ook mee leeft. Het hoogseizoen is hard werken, maar er is ook genoeg tijd om zelf het vakantiegevoel te ervaren en de omgeving te verkennen.

De camping blinkt uit door een persoonlijke aanpak en sfeer. Hier bent u zeker geen nummer, maar lid van de familie van L’Ardechois. Juist om deze bijzondere sfeer zijn zij in 2014 & 2019 door de ANWB genomineerd geweest tot CAMPING VAN HET JAAR in de categorie familiecampings.

Zelf ben ik altijd veel met de mountainbike van de camping op pad geweest, maar ook samen met collega`s relaxen bij de rivier en leuke (sportieve) uitjes horen bij vakantiewerk in Frankrijk op L`Ardéchois. Na zes zomervakanties op de camping te hebben gewerkt, heb ik inmiddels m`n opleiding afgerond en een fulltime baan in Nederland. Hierdoor lukt het helaas niet meer om de hele zomer te werken. Wanneer je zelf nog geen plannen voor de zomer hebt, van avontuur houdt én niet bang bent om je handen uit de mouwen te steken, dan is vakantiewerk in Frankrijk op Camping L`Ardéchois misschien wel iets voor jou!